neděle 1. listopadu 2015

Halloween

Píšu článek po měsíci, haha. Ne, nebyla jsem vězněná ani ve sklepě, ani jsem nebyla bez internetu. Jen jsem neměla prostě náladu sem něco vypisovat a užívala jsem si pěkného počasí, dokud bylo. Dneškem to už začíná, je hnusně, celej den mlha, přes kterou nejde vidět, a jako bonus k tomu všemu pekelná zima. No jo, už opravdu začíná podzim. :)





Já osobně tohle období ráda nemám. Je zima, často prší, nálada taky nestojí za nic. Cítím, že jsem pořád unavená a nejraději jsem zahrabaná v peřinách a spím. Nijak mě neberou ani barevné listy, zelené na jaře mám mnohem radši. Ale to je samozřejmě na každém, každému se líbí něco jiného. Těším se ale na prosinec, ten miluju. Až bude všude vánoční výzdoba, stromečky, vánoční atmosféra. Už aby to bylo! Teď ale zpátky k tomuhle období, který přeskočit bohužel nejde.

Včera byl Halloween! :) V Čechách se neslaví, kromě toho, že jsou nějaké tématické party. Tady to taky není nijak slavné, ale děti chodí po známých, stejně jako v Anglii nebo Americe. Ne všechny, ne všechny domácnosti otevírají a už vůbec nemají nějak přezdobené domy a zahrady. Možná je to v jiných částích Německa jinak, stejně tak se liší rodina od rodiny. My jsme ale udělali podzimní výzdobu po celým domě, vydlabali dýni a postavili si jí před vchodové dveře. Je to málo, ale je to pěkný a stačí to. Dost na tom, že za chvilku se bude podzimní výzdoba sundavat a měnit za vánoční. Moje HM uvažovala, že možná podzimní výzdobu ani nebudeme vyndavat a tak za dva týdny rovnou uděláme vánoční. Nakonec to ale přehodnotila, tak máme podzim i uvnitř. :) Když už nic, vypadá to alespoň hezky.

V naší oblasti byly také podzimní prázdniny, což znamenalo, že jsem nepracovala sotva pár hodin přes den, ale buď celé dopoledne nebo odpoledne. Jeden den jsem měla taky celý, což byl opravdu zabiják. Naštěstí to byl pátek a pak volný víkend, ale i tak. Dneškem ale prázdniny končí, hurá! :D Zítra je teda ještě doma Tonda, protože učitelky v jejich škole mají studijní den, ale to už bude v pohodě. Zvlášť, pokud jí dám vodovky, aby si s nima malovala. To je sice bordel naprosto všude, barvu má taky všude na sobě, ale opravdu u toho vydrží a utíká to. Taky jsme udělaly Halloweenskou výzdobu na dveře.



Včerejšek, ačkoliv jsem měla volno, jsem trávila se svou HF. Byla jsem prostě zvědavá, jak to probíhá a tak. Původně bylo naplánováno, že pojedeme na keltské oslavy. Z toho ale sešlo, protože mlha, která je dneska, začala padat už včera k večeru. Nemělo tedy cenu někam jezdit, aby se nedejbože něco nestalo ještě cestou. Tondě tedy po obědě přišla kamarádka, obě si navlékly svůj kostým čarodějnice a hrály si. Potom se dlabala dýně, udělaly se vafle a dýňová polévka. Mezitím se setmělo, což znamenalo jediné - jít po pár známých tady v ulici. Nabídla jsem HM, že můžu jít s holkama klidně sama, že to zvládnu, protože potřebovala dovařit polévku a poklidit kuchyň. Vysvětlila holkám, že je opravdu důležité, aby se mě pevně držely za ruce a ani na chvilku mě nepustily. Mimoto mě upozornila, že Victoria dokáže být opravdu zlobivá, ale snad bude ok. No, počítala jsem s nejhorším, samozřejmě. Naštěstí byla vážně hodná, nepustila se mě ani na chvilku, takže jsme to zvládly v pořádku. :)


Všechny domy byly normální, maximálně s dýní venku. U jednoho domu jsem se ale fakt bála, to nebudu lhát. Zahrada perfektně vyzdobená: náhrobky, pavouci, pavučiny atd. Fakt jak v Americe. Byla jsem překvapená a opravdu se mi to líbilo. U dveří stál chlap v kápi, měl zakrytou a skloněnou hlavu. Tonda se ho bála, schovávala se za mě, já jí uklidňovala, že je to jen socha. No, omyl! :D Když si holky braly sladkosti od maminky, která otevřela dveře, tak se pohnul! No já měla skoro infarkt, jak jsem se lekla. Holky se taky lekly, naštěstí ale nezačaly brečet, jen prostě koukaly. Asi jim ten šok zastavil i pláč, nedivila bych se. Dost na tom, jak Tonda brečí, když se jí stane něco s hračkou. Jednou tady měla kamarádku, já seděla s HM v kuchyni, když v tom najednou srdceryvný pláč. HM tam hned běžela, fakt to znělo, jako kdyby měla utrženou hlavu, či ležela v tratolišti krve. Nic takového se ale nedělo. HM zjistila, že upadnul roh malému jednorožci!! :D Je až podivující, jakou hodnotu mají pro děti hračky. Každopádně to byla komedie - Tonda německy brečela, že je jednorožec rozbitej. Její kamarádka Clea (Američanka) brečela anglicky, že to udělat nechtěla, no a HM Tondě nadávala česky, ať se uklidní, že se bála, co se děje. A já seděla v kuchyni a smála se, když jsem slyšela, že jde o takovou banalitu. :D

Zpátky ale ke včerejšku. Holky jsem dovedla v pořádku domů. Victoria se mě ještě v chodbě pořád držela, tak jsem jí řekla, že už nemusí. Ona se divila a že teda dobře. Byla hrozně milá, pochválila mi vlasy, že je mám pěkně dlouhé a že chce taky Au Pair. Někdy ty děti dokážou být opravdu milé. :) Já s očima navrch hlavy říkala o té výzdobě mému HD. Ten se jenom smál a řekl mi, že dědeček z té rodiny je Američan, tak proto taková výzdoba, haha. Bohužel jsem si to ale nevyfotila, včera jsem neměla s sebou mobil a dnes se mi tam nechtělo. Navíc by to v té mlze ani nebylo vidět. Co ale hůř, jde se tam kolem hřbitova, kde mi stačila cesta včera večer. 

Čím jsem ale taky byla překvapená, bohužel ne mile. Potkaly jsme s holkama skupinku dětí, byli to kluci ve věku 7-10 let, alespoň teda typuju. Byli ale tak šíleně nevychovaní, hrůza. Pokřikovali na holky, z košíčku, u té maminky se strašidelným domem, si brali plné hrsti sladkostí!! Do chlápka v kápi (pravděpodobně tatínka?) píchali, šťouchali, snažili se mu to stáhnout. No prostě hrůza. Fakt jsem ráda, že je Tonda slušně vychovaná a je opravdu hodná. Samozřejmě, že má taky svoje mouchy a není všechno růžové, ale není to něco, co by nešlo zvládnout. U někoho z těch kluků by to bylo o 100% náročnější. No, každý je nějaký a pokud jsou rodiče stejní, není se čemu divit. 

Doma jsme si všichni společně dali dýňovou polévku, víno a den skončil. Bohužel, žádná Halloween party se nekonala, protože tady opravdu není kam se dostat. Aspoň jsem ale nemusela vymýšlet nějaké složité kostýmy a líčení, takové malé plus, kterým si říkám, že to bylo vlastně dobré. :D Celkově byl ale ten den super, něco jiného, jak u nás, kde se chodí 1. listopadu na hřbitovy a konec. 

V týdnu, když teď budu mít už volnějš, bych chtěla zase napsat článek, ale uvidíme. Mám dost věcí o čem psát, tak snad. :)




Žádné komentáře:

Okomentovat